Definisi Homeopati

Definisi Homeopati

Homeopati adalah satu kaedah kuno merawat penyakit. Dalam kaedah ini rawatan badan adalah digalakkan untuk mengubati atas kehendaknya sendiri secara beransur-ansur. Ini merupakan prinsip yang diamalkan dalam perubatan homeopati.

Dengan cara ini ubat-ubatan dan rawatan, badan menggerakkan naluri untuk mempertahankan atas kehendaknya sendiri untuk melawan penyakit itu.

Homeopati Dan Perubatan Barat

Terdapat perbezaan antara homeopati dan perubatan barat dalam sistem rawatan. Dalam sistem barat perubatan, iaitu, sistem allopathic, penyakit yang ditindas manakala dalam homeopati rawatan adalah untuk mengubati penyakit itu.

Jadi, dengan cara, salah satu bentuk topeng rawatan masalah, atau 'menyapu di bawah permaidani' manakala yang lain sebenarnya mendapat ke akar masalah dan tawaran dengan itu, yang merupakan cara yang lebih ideal.

Kepentingan fizikal dan psikologi

Dalam merawat penyakit ini, pengamal homeopati secara amnya mengambil kira keadaan fizikal dan psikologi pesakit juga. Rawatan homeopati dan ubat, amnya, dianggap sebagai sangat selamat.

Oleh kerana ia adalah semula jadi, tiada kesan sampingan dan juga sekiranya terdapat mana-mana, mereka biasanya cenderung untuk menjadi minimum.

Prinsip Similia Similibus Curentur

Dalam kaedah rawatan homeopati, homeopati yang mengkaji kedua-dua pesakit dan penyakit. Dia mengambil sejumlah memandangkan kedua-dua keadaan. Oleh itu, homeopati ini mampu mendiagnosis kedua-dua pesakit individu dan penyakit ini dan juga tidak harmoni di dalam pesakit yang menyebabkan penyakit itu.

Dengan cara ini, dia akan membuat kesimpulan bahawa pesakit individu yang memerlukan rawatan dan bukan penyakit. Dalam memilih ubat, dalam minda homeopati ini, gambar pesakit dan gambar ubat yang harus sesuai sama. Ini "Maxim" dipanggil: "Hendaklah orang-orang seperti diubati dengan orang-orang seperti." (Similia Similibus Curentur).

Homeopati: The Terapeutik & Healing Process

Homeopati juga merupakan rawatan terapeutik. Sistem ini membantu untuk perlawanan sakit atau penyakit gejala pesakit dan sebab-sebabnya. Dalam perubatan homeopati, rawatan adalah individu.

Dalam sistem ini, ubat-ubatan tidak ditetapkan sebagai satu jenis ubat tunggal bagi penyakit. Oleh itu, seseorang itu perlu memahami bahawa rawatan homeopati bertujuan untuk membantu dan membantu badan dan kuasa-kuasa dalaman yang penting dan tenaga untuk bertindak dalam synchronicity, supaya ia boleh bertindak untuk meneutralkan tindakan ubat dan juga menolak dan menghapuskan apa gejala penyakit yang sebanding dengannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar