Sindrom Prahaid dan Herba - ketayap

Sindrom Prahaid dan Herba - ketayap

Sindrom Prahaid memberi kesan lebih daripada 70% kepada 90% daripada wanita sebelum menopaus di Amerika Syarikat dan kurang bagi wanita di Asia Tenggara kerana diet mereka. Ia ditakrifkan sebagai fungsi yang rosak daripada ovari yang berkaitan dengan kitaran haid wanita. Ia kesan keadaan fizikal dan emosi wanita, dan kadang-kadang mengganggu aktiviti harian sebagai Hasilnya, turun naik hormon. Sindrom ini berlaku dalam satu atau dua minggu sebelum haid dan kemudian menurun apabila tempoh bermula. Dikatakan bahawa gejala boleh menjadi begitu teruk yang antara 10-15% wanita perlu mengambil cuti kerja, kos perniagaan berjuta-juta dolar setahun. Dalam artikel ini, kita akan membincangkan kesan bagaimana ketayap wanita dengan PMS.

I. Definisi
Ketayap Amerika telah digunakan selama lebih daripada 200 tahun di Eropah dan kawasan-kawasan lain di dunia sebagai relaxant ringan dan sebagai terapi untuk kebimbangan, ketegangan saraf, dan sawan. Ketayap Cina telah digunakan dalam perubatan tradisional Cina untuk merawat alahan, jangkitan, keradangan, kanser, dan sakit kepala.

II. Bagaimana ketayap kesan wanita dengan PMS

Gula 1. Darah
Cina akar songkok mengandungi bahan kimia yang membantu untuk menurunkan gula darah di dalam aliran darah dengan meningkatkan hati dalam peraturan glukosa menyebabkan merangsang pengeluaran insulin. Berlebihan ketayap Cina boleh menyebabkan hipoglisemia dan meningkatkan risiko makanan dan gula keinginan.

2. ketegangan saraf
Tengkorak Amerika adalah tumbuhan tonik saraf. Ia membantu sel-sel saraf untuk berehat, menyebabkan mengurangkan risiko sel-sel yang terlalu aktif yang membawa kepada gejala kemurungan, kebimbangan dan tekanan emosi dan fizikal.

3. Keradangan
Ketayap Cina membantu menguatkan sistem imun bukan sahaja terhadap keradangan yang disebabkan oleh pertumbuhan sel yang tidak normal, tetapi ia juga mengurangkan gejala PMS yang disebabkan oleh jangkitan dan tindak balas alergi.

Sistem 4. Edaran
Cina ketayap juga membantu untuk meningkatkan fungsi peredaran dengan mengurangkan tekanan darah semasa oksigen dan nutrien pengangkutan sekali gus mengurangkan gejala keletihan, keletihan, dan kehilangan tumpuan.

5. sakit Prahaid dan kekejangan
Ia konvulsi membantu untuk berehat otot badan termasuk otot-otot rahim menyebabkan mengurangkan risiko otot mencerut, dan santai dengan cepat dan berulang kali menyebabkan kesakitan haid dan kekejangan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar