Sindrom pra-haid dan Herba - Chaste Berry Tree

Sindrom pra-haid dan Herba - Chaste Berry Tree

kesan sindrom premenstrual lebih daripada 70% kepada 90% daripada wanita sebelum menopaus di Amerika Syarikat dan kurang bagi wanita di Asia Tenggara kerana perbezaan mereka dalam gaya hidup dan struktur sosial. Berlakunya sindrom prahaid (PMS) mempunyai lebih daripada dua kali ganda sejak 50 tahun yang lalu kerana penerimaan sebagai keadaan perubatan yang disebabkan oleh pemakanan yang tidak sihat dengan tinggi dalam makanan tepu. Sindrom Prahaid ditakrifkan sebagai fungsi yang rosak daripada ovari yang berkaitan dengan kitaran haid wanita, ia kesan keadaan fizikal dan emosi wanita, dan kadang-kadang mengganggu aktiviti harian akibat daripada turun naik hormon. Sindrom ini berlaku satu hingga dua minggu sebelum haid dan kemudian menurun apabila tempoh bermula. Dalam artikel ini, kita akan membincangkan bagaimana kasta pokok beri kesan wanita dengan PMS.

I. Definisi pokok berry Chaste adalah herba yang sangat penting, ia telah digunakan sebagai ubat sejak Yunani purba untuk gangguan haid termasuk kekurangan ovulasi. jika tiada tempoh dan tempoh berat. Hari ini herba ini juga diketahui untuk merawat gejala ketidakseimbangan hormon.

II. Bagaimana suci berry pokok kesan wanita dengan sindrom prahaid Ia sukar untuk mempercayai bahawa pokok agak mabuk suci tidak mengandungi estrogen tumbuhan tetapi telah digunakan dengan berkesan dalam merawat sindrom prahaid kerana sifat-sifat berikut

1. pokok Iridoid Chaste agak mabuk mengandungi iridoid termasuk aucubin dan agnuside yang sering perantaraan dalam sintesis bio alkaloid. Ia membantu untuk memperbaiki pertempuran sistem imun terhadap keradangan dan membantu untuk mengelakkan spam otot menyebabkan mengurangkan kesakitan haid dan kekejangan.

2. Androstenedione Androstenedione adalah pelopor bersama lelaki dan hormon seks wanita yang dihasilkan oleh kelenjar adrenal, pokok berry suci mengandungi androstenedione yang bukan sahaja membantu untuk mengikat tahap estrogen yang tidak cekap tetapi mengimbangi tahap testosteron dalam badan wanita yang dihasilkan dalam pengurangan penggunaan corak lelaki bagi sesetengah wanita dengan PMS.

3. Minyak pati pokok berry Chaste mengandungi cineol, pinene, Castine dan bahan-bahan lain, ia membantu untuk berehat sistem saraf dan otot yang membantu untuk mengurangkan gejala ketegangan saraf seperti kemurungan kebimbangan, sakit haid dan kekejangan yang disebabkan oleh lebih otot rahim aktif. Ia juga membantu untuk meningkatkan fungsi hati untuk atas segala kesihatan.

4. Alkaloid Sebagai alkaloid, ia membantu untuk mengurangkan gejala kesakitan payudara dan sakit dada disebabkan atas pengeluaran prolaction sebelum dan selepas ovulasi.

5. Progesteron Pokok berry suci berfungsi menghalang jika tahap progesteron jika ia terlalu tinggi atau meningkatkan tahap progesteron jika ia terlalu rendah, dan dengan itu, mengurangkan risiko ketidakseimbangan hormon antara estrogen dan progesteron.

6. Testosteron Sejak seluar mengandungi epitestosterone yang adalah steroid semula jadi, yang Epimer aktif testosteron hormon. ia membantu untuk mengurangkan tahap testosteron yang mengakibatkan mengurangkan keinginan seksual kerana ia telah digunakan dalam Yunani purba dan Rom dan juga oleh sami-sami zaman pertengahan yang lebih rendah hasrat seksual. Jika tahap testosteron terlalu rendah, pokok berry suci membantu meningkatkan ia, dengan itu, meningkatkan keinginan seksual bagi sesetengah wanita dengan PMS.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar