Minyak Tea Tree Kulat kuku Remedy - Rawatan Asli Anda Perlu

Minyak Tea Tree Kulat kuku Remedy - Rawatan Asli Anda Perlu

Salah satu jangkitan yang paling biasa adalah kulat kuku, mengganggu orang banyak di seluruh dunia. Jangkitan ini adalah disebabkan oleh penembusan mikroorganisma di dalam kuku. Mikroorganisma hidup dan membesar dalam persekitaran yang panas dan lembap kebanyakannya. Kulat kuku boleh menyebabkan kuku untuk mendapatkan lebih keras dan berubah warna; tetapi bukan hanya menjengkelkan atau unaesthetic, tetapi ia juga amat menyakitkan. Oleh itu, orang cuba semua jenis ubat-ubatan yang berbeza, walaupun pokok teh minyak kuku kulat ubat seolah-olah menjadi salah satu yang paling popular.

Ianya berasal dari pokok yang dipanggil Melaleuca alternifolia, yang banyak terdapat di Australia. Anda boleh menemuinya walaupun di farmasi dan kedai produk homeopati dalam botol kecil. Ia mengandungi beberapa bahan kimia semula jadi dengan ciri-ciri perubatan dan kebolehan, yang dikenali sebagai terpenoid. Ia juga kaya dengan cineole yang mempunyai kebolehan anti-bakteria dan anti-kulat yang berkesan, dengan itu boleh membunuh kulat yang mungkin tahan antibiotik atau rawatan oral lain.

Teh minyak pokok merupakan ubat semulajadi, kedua murah dan berkesan. Ia adalah rawatan yang boleh dengan mudah diserap oleh kulit dan lapisan kuku untuk membunuh kulat yang tidak diingini. Ia adalah sangat cekap dan kuat antiseptik dan boleh menembusi kulit. Satu-satunya perkara yang anda perlu lakukan adalah untuk memohon dicairkan kepada kuku yang terlibat dan gosok mereka sedikit selama beberapa saat.

Walau bagaimanapun semulajadi dan berkesan ubat ini adalah, tidak semua orang boleh menggunakannya. Wanita hamil atau ibu-ibu menyusukan tidak dibenarkan untuk menggunakannya, kerana ia mungkin menyebabkan beberapa kulit dan perut kerengsaan. Jika anda mencuba pokok teh minyak kuku kulat ubat dan anda melihat apa-apa reaksi alahan, anda perlu berhenti rawatan secepat yang mungkin. Jika anda tidak mempunyai sebarang masalah dengan itu, anda perlu menghilangkan kulat dalam masa beberapa hari. Teh minyak pokok digunakan untuk merawat kaki atlet juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar