Menjaga Pundi hempedu Anda - Mengapa Anda Perlu Elakkan Pembuangan Pundi hempedu

Menjaga Pundi hempedu Anda - Mengapa Anda Perlu Elakkan Pembuangan Pundi hempedu

Dua perkataan untuk anda, "Simpan Pundi hempedu!" Sebelum anda melalui pembedahan mengeluarkannya, anda harus cuba semua yang anda boleh untuk menjaga pundi hempedu anda. Malangnya, lebih setengah juta orang di Amerika sahaja akan mengeluarkan organ mereka, pundi hempedu, tahun ini sahaja.

Walaupun pembedahan jenis ini adalah satu pembedahan yang sangat popular, ramai doktor kesihatan semula jadi katakan bahawa mengeluarkan organ penting ini boleh menjadi kesilapan terbesar dalam hidup anda. Jika anda sedang dijadualkan untuk pembedahan, anda mungkin mahu mencuba rawatan alternatif yang mudah sebelum anda pergi di bawah pisau atau laser.

Mengapa Anda Sekiranya Pastikan Pundi hempedu anda

Pernahkah anda cuba rawatan alternatif atau remedi untuk lulus batu karang anda? Pernahkah anda cuba makan makanan yang sihat untuk membolehkan pundi hempedu anda untuk membersihkan dan mengepam sendiri? Anda telah mengambil vitamin?

Malangnya, kebanyakan orang menjawab 'Tidak' kepada kebanyakan soalan-soalan sebelum pembedahan mereka. Tetapi sebelum anda masuk ke dalam bilik pembedahan, anda mungkin ingin mencuba beberapa cara mudah yang boleh membantu anda lulus batu anda.

Kesan-kesan sampingan pembedahan ini termasuk: cirit-birit, loya, muntah-muntah, dan ketidakupayaan untuk makan makanan kegemaran anda. Ia juga telah menunjukkan bahawa membuang pundi hempedu anda boleh membuat anda lebih cenderung untuk menghidap usus atau kolon kanser.

Bagaimana Anda Boleh Elakkan Pembedahan Pundi hempedu?

Terdapat banyak perkara yang anda boleh lakukan untuk lulus batu karang anda dan mengelakkan pembedahan. Berikut adalah beberapa cara!

1. Diet anda mempunyai kesan besar pada pundi hempedu dan batu karang anda. Sebagai contoh, banyak makan serat larut air telah ditunjukkan untuk membantu mengepam pundi hempedu dan batu-batu itu. Anda boleh melakukan ini dengan 7 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari.

2. Vitamin terapi juga telah menjadi sangat popular! Sebagai contoh, ia telah menunjukkan bahawa vitamin C (asid askorbik) secara semula jadi boleh menukar kolesterol ke hempedu yang akan menghalang batu karang dan boleh membubarkan batu dalam pundi hempedu anda.

3. Pemulihan juga sangat popular. Salah satu ubat yang telah membantu bagi ramai pelanggan kami adalah penawar terapi jus. Kerana sayur-sayuran kaya dengan klorofil telah ditunjukkan untuk mencuci hati, buah pinggang dan pundi hempedu, ia hanya masuk akal untuk makan sayur-sayuran dalam campuran jus. Ramai penghidap kerap campuran rumput gandum, pasli segar dan bayam ke dalam jus campuran yang sihat.

4. Tabiat gaya hidup adalah juga penting untuk membantu batu anda lulus. Tips mudah seperti air minuman sepanjang hari dan bersenam setiap hari telah membolehkan ramai orang untuk lulus batu mereka secara semulajadi!

5. Akhir sekali, mendidik diri anda kepada penyelidikan terbaru pundi hempedu dan kesihatan semula jadi juga boleh membuktikan untuk membantu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar